2108102762 Λεωφ. Πεντέλης 19, Μελίσσια info@logokid.gr
hero image

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΛΕΤΗΣ

Επιλέξτε  συγκεκριμένη ώρας μελέτης, η οποία θα αποτελεί και καθημερινή ρουτίνα. Η ώρα αυτή μπορεί να ορισθεί έπειτα από συζήτηση όλων των εμπλεκομένων και να τηρείται πιστά. Είναι σημαντικό να θυμάστε πως για τα παιδιά των μικρότερων τάξεων  ο χρόνος μελέτης για να είναι αποδοτικός δεν θα πρέπει να ξεπερνά την 1 με 1,5 ώρα ενώ για τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού τις 2 ώρες.

Επιλέξτε έναν σταθερό χώρο μελέτης, που επικρατεί ησυχία. Στον χώρο αυτό είναι σημαντικό να μην λαμβάνουν χώρα άλλες δραστηριότητες (π.χ. ανοιχτή τηλεόραση, κάποιο άλλο άτομο στον ίδιο χώρο κλπ.)

Χρησιμοποιείστε ένα «καθαρό» γραφείο όπου πάνω του υπάρχουν μόνο τα απαραίτητα (μολύβι, γόμα, ξύστρα, μαρκαδόρους υπογράμμισης). 

Φροντίστε ώστε ο φωτισμός να είναι επαρκής και κατάλληλος. Είναι σημαντικό το παιδί να μην κουράζεται, επιπρόσθετα λόγω εξωτερικών συνθηκών, κατά την διάρκεια της μελέτης.

Τοποθετήστε το καθημερινό πρόγραμμα του σχολείου ιδανικά κοντά στο γραφείο όπου μελετά ο μαθητής, ώστε να γνωρίζει ποια είναι τα μαθήματα τις επόμενης μέρας.

Δείξτε όσα σας φαίνονται αυτονόητα, π.χ που μπορούμε να διαβάσουμε, τι πρέπει να έχουμε πάνω στο γραφείο μας, την κατάσταση των υλικών μας (ξυσμένο μολύβι) κλπ.

Πριν την έναρξη της μελέτης, φτιάξτε οπτικό πρόγραμμα μελέτης. Το πρόγραμμα αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει αυτά που έχει να κάνει για την επόμενη μέρα. Λάβετε υπόψη πως οι εισαγωγή σχετικών εικόνων δίπλα από τις απαραίτητες εργασίες του παιδιού βοηθούν σημαντικά. 

Κάντε συχνά και σύντομα διαλείμματα. Τα διαλείμματα θα πρέπει να είναι διάρκειας 5 με 10 λεπτών και να έχουν σαφές χρονικό όριο. Ένα ρολόι με ευδιάκριτους αριθμούς θα ήταν αρκετά βοηθητικό σε αυτό το βήμα, ώστε το παιδί να έχει ακριβή εικόνα του διαθέσιμου χρόνου.

Ενθαρρύνεται και επιβραβεύστε το παιδί για την προσπάθειά του. Αυτοκόλλητα, σνακς, παιχνίδια και βόλτες που θα λάβουν χώρα, έπειτα από το τέλος της μελέτης θα δώσουν έξτρα κίνητρο. 

Μιλήστε στο παιδί σας σχετικά με την διαφορετικότητα, την επιτυχία και την αποτυχία. Είναι σημαντικό να του/της υπενθυμίζουμε πως κάθε παιδί έχει τις δικές του δυνατότητες, τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία του/της και πως σημαντική είναι η προσπάθεια και όχι η τελειότητα.

 

Πίσω