2108102762 Λεωφ. Πεντέλης 19, Μελίσσια info@logokid.gr
hero image
 
 

 

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Λογο Kid Κέντρο Αποκατάστασης Λόγου & Μάθησης | Βριλήσσια Αττική



Από ποια ηλικία ξεκινάει η λογοθεραπεία;

Δεν υπάρχει συγκεκριμένος κανόνας. Παρακάτω μπορείτε να δείτε τα αναπτυξιακά στάδια του λόγου, όπως έχουν καταγραφεί από την εμπειρία και την έρευνα σε ένα μεγάλο δείγμα παιδιών. Τα αναπτυξιακά στάδια αναφέρονται στο πως θα εξελιχθεί ένα τυπικό παιδί που αναπτύσσεται με φυσιολογικό ρυθμό.
Κάθε παιδί όμως έχει έναν μοναδικό ρυθμό ανάπτυξης και αυτό θα πρέπει να λαμβάνεται πάντα υπόψιν όταν αξιολογούμε το παιδί με βάση τα παρακάτω στάδια ανάπτυξης. Από την άλλη πλευρά θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάθε στάδιο ανάπτυξης του λόγου είναι σημαντικό για την εξέλιξη του παιδιού και αποτελεί το σκαλοπάτι για το πέρασμα στο επόμενο.

Οι λογοθεραπευτές είναι σε θέση να αξιολογήσουν όλα τα δεδομένα (αναπτυξιακά στάδια, φύλο, κληρονομικότητα, ιατρικό ιστορικό) και να ενημερώσουν κατάλληλα τους γονείς για τα επόμενα βήματα.

Καλό είναι οι γονείς να αξιολογούν με ψυχραιμία τις δεξιότητες των παιδιών τους και να μην διστάζουν να απευθυνθούν σε κάποιο Κέντρο Λογοθεραπείας για περισσότερες πληροφορίες ή και μια πλήρη λογοθεραπευτική αξιολόγηση. 

 

 

Πότε χρειάζεται ένα παιδί λογοθεραπεία;

• Όταν δεν προφέρει σωστά ένα συγκεκριμένο γράμμα ή ήχο;
• Επαναλαμβάνει συχνά λέξεις ή τραυλίζει
• Είναι πάνω από 2,5 ετών και χρησιμοποιεί ελάχιστες λέξεις συνολικά (15 με 20)
• Οι ξένοι δεν καταλαβαίνουν τι λέει
• Όταν το παιδί  δυσκολεύεται να εκφράσει τις σκέψεις του εύκολα και καθαρά
• Όταν δυσκολεύεται να ακολουθήσει τις απλές οδηγίες
• Όταν δεν κατανοεί αυτά που του λέμε
• Όταν απαντάει πράγματα που δεν σχετίζονται με την ερώτηση.



 

 Πως μπορεί να επωφεληθεί το παιδί μου από την εργοθεραπεία;
 Ποιες δεξιότητές του μπορεί να ενισχύσει;

Η εργοθεραπεία βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν και να ενισχύσουν τις δεξιότητες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την κατάλληλη εμπλοκή τους σε δραστηριότητες αντίστοιχες της χρονολογικής τους ηλικίας στο σπίτι και το σχολείο. Αυτές οι δεξιότητες είναι:

• Οι δεξιότητες κινητικού συντονισμού, όπως η ικανότητα να σχεδιάζει, να οργανώνει και να εκτελεί μια νέα κινητική δραστηριότητα, να έχει καλή ισορροπία και έλεγχο του σώματός του, να έχει κατάλληλο μυϊκό τόνο και δύναμη, να συντονίζει επαρκώς τις δύο πλευρές του σώματός, να χειρίζεται επιδέξια εργαλεία και αντικείμενα με τα χέρια του, να συντονίζει μάτι-χέρι για να πετύχει κάποιον στόχο όπως σε παιχνίδια με μπάλα.

• Οι γραφοκινητικές δεξιότητες, όπως η ικανότητα να χειρίζεται κατάλληλα τα εργαλεία γραφής και ζωγραφικής, να χρωματίζει ομοιόμορφα μέσα σε πλαίσιο, να μπορεί να ζωγραφίζει κατάλληλα για την ηλικία του στοιχεία όπως άνθρωπο, σπίτι κ.α., να αντιγράφει με ακρίβεια σχήματα, αριθμούς και γράμματα, να γράφει λέξεις και προτάσεις με ακρίβεια πάνω σε γραμμές τετραδίου, με κατάλληλη ταχύτητα και χωρίς να κουράζεται εύκολα.

• Οι αισθητηριακές δεξιότητες όπως η κατάλληλη απόκριση και αντίδραση του παιδιού σε απτικά, οπτικά, ακουστικά, γευστικά και σωματοαισθητικά ερεθίσματα.

• Οι δεξιότητες οπτικής αντίληψης, όπως η ικανότητα του παιδιού να φτιάχνει κατασκευές και παζλ, να διακρίνει ομοιότητες και διαφορές σε εικόνες και να μπορεί να εντοπίζει λεπτομέρειες και στοιχεία σε πολύπλοκες εικόνες.

• Οι γνωστικές δεξιότητες, όπως η ικανότητα του παιδιού να διατηρεί κατάλληλο επίπεδο διέγερσης, εστίασης προσοχής και συγκέντρωσης κατά την διάρκεια των δραστηριοτήτων, η ικανότητα να προσανατολίζεται στον χώρο και τον χρόνο και η οπτική και ακουστική μνήμη.

• Οι ψυχοκοινωνικές δεξιότητες και οι δεξιότητες παιχνιδιού, όπως η κοινωνική ανταπόκριση και αλληλεπίδραση, η ακολουθία κανόνων και η διαχείριση των συναισθημάτων.

• Οι δεξιότητες καθημερινής ζωής, όπως η αυτοεξυπηρέτηση στον τομέα της ένδυσης, απόδυσης, σίτισης, χρήσης τουαλέτας και προσωπικής υγιεινής. 




 Που εφαρμόζεται η Εργοθεραπεία;
Η εργοθεραπεία καλύπτει δύο βασικές περιοχές δυσκολιών, τις λεπτές κινητικές δραστηριότητες και τις αδρές κινητικές δραστηριότητες.

Οι λεπτές κινητικές δραστηριότητες αφορούν:
λεπτούς χειρισμούς δακτύλων και χεριών
τη δύναμη των μυών, τη σταθερότητα και τη θέση των άκρων
τις γραφοκινητικές δεξιότητες (λαβή, κράτημα μολυβιού)
τον έλεγχο του καρπού και του βραχίονα
τη λαβή και χρήση του ψαλιδιού

Οι αδρές κινητικές δραστηριότητες αφορούν:
την ικανότητα να πιάνει και να παίζει με τη μπάλα
την ισορροπία του σώματος
τον κινητικό συντονισμό
την ικανότητα συγκέντρωσης
την αυτό - αντίληψη
την ολοκλήρωση εργασιών
την ακολουθία εντολών




 Πώς καταλαβαίνουμε ότι το παιδί μας έχει μαθησιακές δυσκολίες; 

Ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες συνήθως παρουσιάζει δυσκολία σε τομείς όπως η Ανάγνωση, η Γραφή, τα Μαθηματικά και ο Προφορικός Λόγος.
Η μαθησιακή παρέμβαση / ειδικό παιδαγωγικό είναι ένας τρόπος προσέγγισης των μαθησιακών δυσκολιών ο οποίος διαφοροποιείται από την μελέτη. Επικεντρωνόμαστε στις ανάγκες του παιδιού και ενδυναμώνουμε τις δεξιότητές του, ώστε να καλύψει τα κενά του και στο μέλλον να μελετά μόνο του.