Ποτε χρειαζεται να συμβουλευτείτε τη γνώμη του λογοθεραπευτή ;

Όταν υπάρχουν δυσκολίες στην γλωσσική έκφραση και κατανόηση

  • Δυσκολεύεται να σχηματίσει προτάσεις.
  • Δεν καταφέρνει να εκφράσει τις σκέψεις του με το σωστό τρόπο.
  • Δυσκολεύεται να περιγράψει απλα γεγονότα.
  • Δυσκολεύεται να ξεκινήσει και να διατηρήσει μια συζήτηση.
  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει σύνθετες προτάσεις και οδηγίες.

Όταν υπάρχουν δυσκολίες στην Άρθρωση/Ομιλία

  • Μπερδεύει ήχους σε μια λέξη.
  • Δυσκολεύεται να αρθρώσει σωστά τους ήχους.
  • Παραλείπει ήχους σε μια λέξη.

Όταν υπάρχουν δυσκολίες στη ροή ομιλίας

  • Αδυνατεί να ξεκινήσει τη φράση του.
  • Επαναλαμβάνει συλλαβές και ήχους.
  • Επιμηκύνει συλλαβές ή ήχους.
  • Παρουσιάζει τικ.

Όταν το παιδί

  • 1 έτους δεν επαναλαμβάνει συλλαβές.
  • 18 μηνών δε χρησιμοποιεί λέξεις.
  • 2 ετών δεν εκτελεί απλές εντολές.
  • 2,5 ετών δεν φτιάχνει απλές προτάσεις, λέει λιγότερες απο 8-10 λέξεις, δεν κατανοεί άρνηση, ερώτηση.
  • 3 ετών δεν σχηματίζει προτάσεις.
  • 3-4 ετών δεν χρησιμοποιεί προθέσεις η πληθυντικό αριθμό.
  • 4 ετών δυσκολεύεται να προφέρει όλα τα σύμφωνα.
  • 4-5 ετών κάνει συντακτικά λάθη.

Ποτε χρειάζεται να συμβουλευτείτε τη γνώμη εργοθεραπευτή;

  • Οταν το παιδί δεν παίζει με τα παιχνίδια της ηλικίας του. Αυτό μπορεί να σημαίνει οτι δεν τα καταφέρνει, γιατι είναι πίσω αναπτυξιακά.
  • Οταν δυσκολεύεται να αυτοεξυπηρετηθεί. Δεν εχει κατακτήσει τις κατάλληλες δεξιότητες ωστε να φάει μονο του, να βάλει τα ρούχα και τα παπούτσια του,να πάει τουαλέτα κλπ.
  • Οταν έχει ελλαττωμένο μυικό τόνο, δεν έχει αντοχή, είναι χαλαρό.
  • Πέφτει εύκολα κάτω.
  • Χτυπάει εύκολα επειδή δυσκολεύεται να εκτιμήσει τη θέση του σώματος του στο χώρο.
  • Σπάει συχνά τα παιχνίδια του.
  • Δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μεσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, η να κόψει με το ψαλίδι στο νηπιαγωγείο.  
  • Οταν παρουσιάζει καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου.
  • Οταν ειναι υπερκινητικό και δεν μπορεί να ησυχάσει.
  • Οταν δεν του αρέσουν οι αγκαλιές,το μπανιο, το κόψιμο των νυχιών, ή το κούρεμα το  μαλλιών επειδή δεν του αρέσει να το αγγίζουν.
  • Οταν ειναι πολυ ευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους ή αγγίγγματα.
  • Αποφεύγει την παιδική χαρά.
  • Οταν εχει δυσκολίες στον ύπνο.
  • Οταν λερώνεται υπερβολικά. Δυσκολεύεται να χρησιμοποιήσει το πιρούνι για να φάει ή δεν τρώει βασικές τροφές.
  • Οταν δεν μπορεί να συγκεντρωθεί ή οταν συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη.
  • Οταν ο γραφικός χαρακτήρας δεν είναι καλός.
  • Οταν δυσκολεύεται να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες.

Ποτε χρειάζεται να συμβουλευτείτε τη γνώμη ειδικού παιδαγωγού;

Ανάγνωση

  • Οταν διαβάζει αργά και συλλαβιστά.
  • Οταν δυσκολεύεται να κατανοήσει το κείμενο που διάβαζει.
  • Μπερδεύει λέξεις που μοιάζουν οπτικά.

Ορθογραφία

  • Ξεχνάει προσθέτει η αντιμεταθέτει γράμματα.
  • Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν φωνολογικά.
  • Αάνει πολλα ορθογραφικά λάθη.
  • Κολλάει λέξεις μεταξύ τους ή αφήνει πολυ μεγάλες αποστάσεις.
  • Τα γραμματα ειναι δυσάναγνωστα.
  • Δεν υπάρχει λογική σειρά στην οργάνωση του γραπτού.
  • Δε βάζει τελείες.
  • Κάνει συντακτικά λάθη.
  • Αδυνατεί να αναπτύξει το θέμα της έκθεσης.
  • Δε γράφει ολοκληρωμένες προτάσεις.

Μαθηματικά

  • Αντιστρέφει αριθμούς που μοιάζουν οπτικά.
  • Δεν μπορεί να μάθει προπαίδεια.
  • Δυσκολεύεται να λύσει προβλήματα.
  • Ξεχνάει τη σειρά που ακολουθείται για την εκτέλεση της πράξης.
  • Μπερδεύει σύμβολα πράξεων.

Γλώσσα Ομιλία

  • Δυσκολεύεται να κατανοήσει σύνθετες προτάσεις ή οδηγίες.
  • Μπερδεύεται σε μεταφορές, παρομοιώσεις η τις πολλαπλές έννοιες μιας λέξης.
  • Δεν καταφέρνει να συντάξει σωστά το λόγο.
  • Δυσκολεύεται να θυμηθεί και να χρησιμοποιήσει την κατάλληλη λέξη.
    καθώς μιλάει με αποτέλεσμα το λεξιλόγιο να φαίνεται φτωχό.

Ποτε χρειάζεται να συμβουλευτείτε τη γνώμη του ψυχολόγου ;

Το άγχος και οι συναισθηματικές δυσκολίες των παιδιών δημιουργούν την ανάγκη για ψυχολογική υποστήριξη. Ψυχικές διαταραχές όπως είναι ανάρμοστες, επιθετικές,  εναντιωματικές συμπεριφορές, το άγχος, η κατάθλιψη, δυσκολίες κοινωνικοποίησης, πένθος και απώλειες παραπέμπουν στη βοήθεια του ψυχολόγου.

Πότε οι γονείς αναζητούν την συμβουλευτική ;

Οταν οι γονείς προβληματίζονται για το χειρισμό καταστάσεων αναφορικά με:

  • Αναπτυξιακά προβλήματα των παιδιών.
  • Διαταραχή διάσπασης προσοχής-υπερκινητικότητα.
  • Προβλήματα συμπεριφοράς και σχολικής προσαρμογής.
  • Σωματικές ασθένειες των παιδιών η των γονέων.
  • Διαζύγιο-πένθος-αποχωρισμός.
  • Διαταραχή άγχους-ύπνου.
  • Διαχείριση συναισθημάτων.
cute-little-baby-girl-thinking-adorabletab-com